воскресенье, 3 мая 2020 г.


Шановні батьки!
Чи завжди ми звертаємо увагу на те, як говорять наші діти? Найчастіше покладаємось на час - мовляв, дитина підросте і навчиться. Між тим дефекти мовлення є складною проблемою з важкими наслідками.

Останнім часом спостерігається значне збільшення кількості дошкільнят з порушеннями як загального психофізичного, так і мовленнєвого розвитку. Дитина росте і дорослішає. Батьки розуміють її з півслова, і навіть якщо вона має мовленнєві недоліки, то жодного дискомфорту у спілкуванні з ними не відчуває. Проте для сторонніх часто є незрозумілими спотворені, неправильно вимовлені дитиною слова. Надалі ці недоліки стають серйозною перешкодою для засвоєння уже молодшими школярами писемного мовлення, читання, а також іноземних мов, які у багатьох школах зараз вивчають з першого класу. Через труднощі у засвоєнні читання і письма дитина перебуває у постійному нервовому напруженні. Таке мовлення ускладнює спілкування з ровесниками, які можуть дражнити дитину чи не приймати її до спільної гри. Внаслідок дитя може поступово усамітнитись, стати дратівливим, плаксивим. Важливо якомога раніше навчити малечу правильній вимові, вмінню помічати та виправляти мовленнєві помилки, а, отже, розвивати культуру мовлення. Хороше мовлення дитини – успішне навчання у школі, широкі можливості у подальшому виборі професії, вміння спілкуватися з людьми. Найнаполегливіша робота вихователя не дасть цілковито сподіваного результату без систематичних занять батьків з дитиною вдома. 


 Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини. Нехай ваші заняття з дитиною перейдуть у мовленнєві ігри та забави. Гра містить у собі частку емоційного піднесення, яке зростає завдяки наявності в ній елементів несподіванки та змагання. Емоційне насичення надає іграм привабливості.

1. Гра "Доповни речення".
Запропонуйте дитині закінчити та доповнити фрази:
Влітку листочки на деревах зелені. а восени...
Риба живе у .... а ведмідь у ...
Цукор солодкий, а лимон...
Зайчик влітку..., а взимку...

       2. "Добери антоніми"


                                    вранці-ввечері

                                             добрий-злий



                                      чистий-брудний


                                   веселий - сумний

3. "Склади розповідь"
За поданим малюнком скласти розповідь, використовуючи картинки за поданими цифрами.




4. "Весела сімейка"
Дітям часто важко формулювати нові слова. пограйте з ними в гру, де ви називаєте маму, а вони дитинку.



5. "Скажи який"
Запропонуйте дитині описати поданий вами предмет
М'яч ( круглий, великий, різнокольоровий)


Квітка (запашна, яскрава, незвична)

Яблуко (червоне, корисне, смачне)

Мама (добра, ніжна. лагідна)


6. "Чистомовки"
діти дуже полюбляють чистомовки - невеличкі віршики. які розвивають артикуляційний апарат та звукову культуру мовлення. Промовляйте їх разом не акцентуйте увагу. якщо у дитини щось не виходить.



 У дитини, як і у дорослих, не завжди все добре виходить. Тож часом ви нарікаєте на відмову її від подальших занять. Не опускайте руки! Не виказуйте негативних емоцій: роздратування, глузування. Та найгіршими вашими словами в цій ситуації буде: «Нічого, прийде час – сам навчиться!»


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Шановні батьки! Ваша маленька дитина – це людина! Ця маленька людина потребує виховання без насильства: не окрикiв і покарання, а підтри...