Шановні
батьки!
Наші дошкільнята зараз перебувають вдома і потребують
щораз більше уваги. На сторінках блогу ви знайдете інформацію, як побудувати та
розпланувати час з користю для вас і
вашої дитини.
Ключові складові
- Створіть
разом з дітьми розклад дня. Намалюйте (або завантажте з інтернету) картинки, що
ілюструватимуть кожну «активність», і встановіть часові межі, коли та чи інша
діяльність відбуватиметься протягом дня.
- Включіть у ваш карантинний день ті види діяльності, до яких дитина
звикла в садочку: миття рук, прийоми їжі і перекуси, прогулянки на свіжому
повітрі, час для навчання і денний сон чи відпочинок.
- Намагайтеся, наскільки це можливо, дотримуватися звичного для вас
розкладу прийомів їжі і щоденних справ: якщо ви, наприклад, регулярно
відвідуєте уроки танців чи тренування з футболу, підіть у цей час позаймайтеся спортом разом. Послідовність і
постійність дуже важливі для того, щоб ваші дошкільнята почувалися безпечно і
комфортно.
- Подбайте
про час для себе. Короткі проміжки часу без родини — улюблена справа, тепла ванна чи телефонна розмова з другом допоможуть вам
контролювати ваш особистий рівень стресу.
- Значно важливіше зберігати позитивний і
розважальний підхід до навчання, ніж перейматися академічними досягненнями
дошкільнят. Практикуйте приємні спільні
справи: читайте разом, розповідайте історії, грайте в ігри, щоб навчання
проходило весело і без зайвого тиску на дитину.
Будуйте і практикуйте важливі соціально-емоційні навички
- Створіть свою сімейну «банку доброти»: записуйте на маленьких
смужках паперу всі добрі справи або прояви турботи, які роблять ваші діти
(допомагають прибрати зі столу, діляться іграшками з молодшими братом чи
сестрою, створюють малюнок для друга тощо). Час від часу витягайте навмання
один з папірців і зачитуйте його вголос разом з родиною.
Створіть
таблицю почуттів або запропонуйте дітям різні стікери чи картинки, які
допоможуть їм висловлювати свої почуття щодня. Візьміть собі на допомогу книжки
чи ілюстрації, щоб обговорити з дітьми різні назви емоційних станів: злість,
страх, занепокоєння.
- Запровадьте сімейну традицію sharing time — час, коли ми ділимося
своїми переживаннями і почуттями. Це можна робити перед сном. Щодня запитуйте
дітей: яка частина дня чи яке заняття було найкращим/найгіршим за сьогодні?
Назви одну річ чи справу за день, від якої тобі було добре, а від якої — погано?
Назви одну добру справу, яку ти зробив за цей день.
Працюйте зі страхами і
переживаннями дітей
- Хай
спілкування в родині буде відкритим, але не таким, що підвищує тривогу. Будьте
чесними, заспокоюйте дитину, доносьте інформацію, що базується на фактах, і
адаптуйте її відповідно до віку дітей.
- Ось приклад виваженої розмови: «З’явився новий вірус —
коронавірус. Ти, мабуть, чув про нього. Науковці і лікарі вважають, що для
більшості з нас він не страшний, особливо для дітей, але є люди, які можуть
захворіти від нього. Усі ми маємо робити так, щоб не поширювати мікроби, що
викликають хворобу, тому ми маємо залишатися вдома кілька тижнів. Скоро ми
повернемося до нашого звичного життя, але доти будемо проводити час разом. Мама
і тато мають працювати певну частину дня, а тобі треба навчатися вдома. Разом
ми розробимо план, коли будемо працювати, а коли гратися».
Комментариев нет:
Отправить комментарий